måndag 1 september 2014

Det kom en idé - egen dojo?

Nu när träningar drar igång igen på allvar för hösten, så kom en lite knäpp idé fram... Jag kanske skulle bygga mig en egen dojo? Jag och sönerna tänkte högt en kväll, och insåg att den tomma vinden här i huset i Lund kan funka. Snabb spaning där uppe ger ~25 m2 bitvis med riktigt rejäl takhöjd (kanske inte för bostavsdrillar dock...) och ett vackert halvmånefönster på gaveln. Kan bli bra!

Hmm - att fundera på lite till, inte helt bestämt mig, även om jag redan har tänkt på lite smidigt väggmaterial, hittat pusselmatta på blocket, och ska kolla på ytterligare lite alternativt väggmaterial i en kompis källare i morron. Vi får se!

Och "Bilbioteket" har kommit. Kul läsning!
har tex plöjt den här av Funakoshi
Twenty Guiding Principles Karate
och är nu en bra bit in i "The cat"s egen bok (Yamaguchi)
Goju Karate Kyohan av Gogen Yamaguchi

Värre med att komma igång med Goju träning i Lund. Har fått en del kontakter via hemsidan under sommaren men lite för få för att motivera att starta upp lite extra Goju Ruy träning med en mindre grupp i väntan på att få igång en Goju-klubb. Men en vacker dag så! Dyker du som Goju-tränad på den här sidan/bloggen, hör av dig!

/Tom

P.S Köpte bambu-arnis här på sensommaren. Lite bättre på alla sätt & mycket trevligare, nu är det bara att nöta på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar