tisdag 6 januari 2015

Första väggen i egna Dojon uppskruvad

Jadå, då var det äntligen byggstart på dojo! Tillbaka efter nyårsskidor så kom äntligen första väggen upp på plats. Några bilder!

 Vinden med det vackra nyrenoverade halvmånefönstret och en "rostig" (nåja, kanske snarare alltmer sällan använd) träningscykel... Tänk så tråkigt den typen träning är, den kommer inte stå kvar...

Putsväggen (yttervägg) kommer få vara kvar som den är men ska bli vit o fin. Taket, eller ja takbjälkarna, ska höjas lite oxå så det blir högt o bra.
Nu med första sidoväggens reglar och isolering (frigolit, lättbyggt, enkelt och kliar inte!) samt första raden av de ljuddämpande, lätt isolerande och brandsäkra Treolit plattorna. De ska bli vita sen. Tack Klas för plattorna, kanonbra till detta!
Här är första väggen på plats. Otroligt lättbyggt det skiljer bara ca 1,5 - 2 tim mellan första o sista bild och då var en massa uppstarts"meckande" med oxå.
















Min svåger med operabakgrund skulle slänga sin terrakottakrigare använd i en föreställning, men jag får den istället! Den kommer passa grymt bra där uppe i ett hörn!

Träningsfritt jul & nyår? Nej tack o lov inte helt. Inventerade mina anteckningar över helgerna för att under skidåkarveckan se över & träna försvar till de 24 möjliga Basic Initial Attacs. Minst 10 var målet och de återfanns med råge, för det det fanns ganska mycket med från olika övningar + anteckningar från en specifik BIA sekvens. Kul träning när jag och sönerna kunde fräscha upp många av dem, och även deras kompis Joel hände på! Märkte också att några fattades, främst som försvar mot strypning/och ett par fastlåsningar, så jag får gå igenom dem och anteckna vid tillfälle. Försökte oxå komma ihåg en variant med "drop" vid björnkram bakifrån, där jag har för mig att den följs av en empi... men när jag provade den halkade vi på det hala klinkergolvet och lyckades nästan riva hela det dukade bordet då vi föll. Som tur var skadade sig inte Emil tros att han kom med armbåge/arm under mig på det hårda golvet!










1 kommentar: